tirsdag den 22. februar 2011

Luisiana & ARoS

Weekendbesøg i København med lørdagstur til Luisiana. De har lige åbnet Picasso udstillingen "Fred og Frihed". Var ikke så imponeret, da jeg har set værker fra hans hånd, som var mere fascinerende i Venedig. Men det var fint at se. Walton Ford derimod gjorde indtryk på mig. Hans dyrebilleder er malet i forholdet 1:1 og så detaljerede, at man bliver helt bjergtaget. Især er jeg vild med, at han bruger små historier som grund for motivet og kompositionen. Det kan en lille "Dramaqueen"som mig, jo godt lide. Det bekræfter kun min holdning om, at god kunst indeholder mere end motivet i sig selv, eller kommer ud af mere og derfor har en dybere mening.... filosofisk fra morgenstunden, det tror jeg nok.

Her kommer et par fotos fra haven på Luisiana. Det var sådan en smuk dag og alle ungerne, der havde efterårsferie var slæbt med at forældrene stormede ned af bakken mod vandet.... og op igen.



Andre valgte at se på :)



Idag sender jeg så denne ansøgning til ARoS. De skal bruge en udstillingssekretær... og det kunne jeg godt tænke mig. Ville være alletiders job, hvor jeg stadig har tid til alt det andet sjove, som jeg også har gang i. Mere kunst til Louise, tak!

2 kommentarer:

  1. Lyder brandhyggeligt, jeg vil også gerne ud og se på dyrene!! Har også set en del Picasso efterhånden, men det ville da heller ikke skade at se lidt mere, for mig
    Sikke et fint solskin der var til jer!

    Håber gaven bringer held! Uh, jeg er træt af afslag!

    SvarSlet
  2. Det smukkeste solskin, men det var også bidende koldt.

    Gaven har nok mest givet skæg og latter når jeg har fortat om den. Men det kan være det ændrer sig.... måske.

    SvarSlet