torsdag den 27. januar 2011

Sommerfuglehygge

Jeg har altid været glad for sommerfugle. Da jeg var barn boede vi ved en kæmpehøj/vikingegravhøj. Når jeg fandt en død sommerfugl gik jeg ind til min mor og fik en lille tændstikæske. Så begravede jeg den i højen og tænkte, at det var et fint sted at at blive begravet som sommerfugl. Der var også en helt fantastisk udsigt ud over marker, skov og fjorden. Ej ilde, hvis jeg selv skal sige det.

Men siden har jeg holdt meget af sommerfugle i alle afskygninger. Deres sarthed og ynde er mig til evig fascination og jeg holder altid en lille pause, for at kigge lidt, hvis jeg finder en. Derfor virkede det naturligt, da disse små skabninger kom ud af ovnen. Det er som om, at vi har kendt hinanden altid.


Øreringene har ikke navne, og er ikke baseret på virkelige sommerfugle. De to nederste er hendholdsvis Iphiclides Podalirius - Sydeuropæisk Svalehale og Neozephyrus querus - Blåhale. Eller min version af dem. Fotoet yder dem på ingen måde retfærdighed, de er meget smukkere i virkeligheden. Farveblyanterne giver dem en stoflighed, der gør dem næsten levende. Og jeg har brugt lidt guld, der giver en fornemmelse af sommerfuglestøv.

Tænk at man kan få zebra og sommerfugl i et.

3 kommentarer:

  1. Du er tosset med de sommerfugle. ligesom mig og lyserød, sådan næsten..
    Jeg har nogle hårspænder i krympeplast, der brækker de der der tynde spidser mega let. Bare så du ved det, hvis du har tænkt dig at sælge af dem, for det er er nederen at skulle betale kunderne tilbage, fordi det knækker hurtigt. Har prøvet at få nye spænder tilsendt, da jeg selv klagede. Det bliver dyrt i længden.

    SvarSlet
  2. Tak for tippet. Jeg overvejer det, men lige nu er jeg i en testfase, hvor jeg forsøger, at finde ud af hvor de har svagheder. Har nemlig også haft mine forbehold overfor de tynde dele Var det klikspænder de knækkede på?
    Skal også finde bedre brochenåle, synes de er for dårlige dem jeg har fra Panduro.

    SvarSlet
  3. Ja det var på klikspænder. Det ene knækkede første gang jeg ville klikke op. De er sarte, sådan er det bare.

    SvarSlet