mandag den 24. januar 2011

Nede på havnen

Har tilbragt dagen i en stor blå kassebil, heldigvis på føresædet, med at hente møbler til teaterfestival i weekenden. Dagens første tur gik ned på havnen, til de gamle slagteribygninger. Hvis man nogen sinde har set sådan en horrorfilm, hvor bipersonen gå ind i den forkerte lagerbygning, hvor morderen to sekunder forinden har blinket til kameraet og gemt sig. Så var det sådan en vi var inde i idag.

Bygningerne var kolde, fugtige og lugter hengemte... og jeg sværger, at jeg hørte en ko sige Muhh.. et sted i nærheden. Men for at komme ind i bygningen låser jeg hængelåsen op med en gul nøgler, der naturligvis havde sin plads i bilen. Skubber den knirkende skydedør til side. Den gir sig lidt i hængsler og rus, men flytter sig. Lige bagved befinder der sig en ny dør, som jeg skubber hårdt til, for den binder skrækkeligt.. og er lige ved at gå på næsen, for gulvet går nedaf... hvem fanden har fundet på det.

Rummet jeg befinder mig i ligner mest en kirkegård for gamle lamper, da de flyder alle vejne. Jeg tænker på de køer, som har endt deres dage på stedet. Vi gå ind i bunden af rummet og til højre ind i den lange gang og til venstre ind i et to etagers rum, som er pakket med kasser, møbler, og gamle kostumer hænger på stativer. Der er alt godt fra et velassorteret teater, og minder fra en tid, hvor tingene ikke lå gemt, men havde en fremtræden rolle på scenen og blev tiljublet hver aften i scenelysets skær. Ja, man kan se glæmslen og forfaldet ligge som støv over alt. Jeg bliver en anelse trist til mode... En tanke på lystmorderen suser gennem mit hoved og jeg smutter tilbage til skydedøren og hængelåsen... putter låsen i min lomme. Man kan jo aldrig vide om nogen kunne få lyst til at låse... bare for sjov...

Resten af dagen foregik uden så megen dramatik... men med super sej kørsel, både forlæns og baglæns ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar