onsdag den 30. november 2011

Kiwi på syre

Manglede akut gulerødder dagen før thanksgiving, så vi måtte sent i eneste åbne butik. Kiwi. Og hvilken samling af underlige mennesker den dag. Det første vi hører er den meget karakteristiske "PLOK" af en øl der går i gulvet, hvorefter en dejlig duft af øl, spreder sig i hele butikken.

En ansat, vælger at ignorere øllen og skubber en fejemaskine rundt. Så det ligner at hun vasker gulv, for øllet spredes i et tyndt lag på hele gulvet efter hende og alle få klistrede såler. Vi hænger nu alle lidt fast i gulvet, og det lyder som om man smasker lidt når man går.

På en tilbudsø finder jeg nogle blandede nødder, hvor den ene bøtte et rippet og helt tom. "Nogen har været sulten" - tænker jeg, vender mig om og kan næsten ikke styre mit grin.

På fryseren ligger:


En halvspidst rulle lakrids, - så der var også dessert.

Ved kassen står en flok af de lokale "seje" drenge, der render frem og tilbage, mens de diskuterer hvorvidt de har penge til at betale, og jeg kan se, at de overvejer om kakaomælken skal under trøjen. Men 1 Euro dukker op og de overvejer hvor de skal snyde i køen, men tør ikke stille sig foran min kæreste. Så de stiller sig så foran mig(ja, imellem os). Men jeg skal ikke betalt og går udenom. Mens jeg ved nabokassen hører samtalen:

Dreng 1: Kender du en der hedder Maria, der arbejder her?

Lille Kiwi medarbejder: Ja, der arbejder vist en der hedder Maria.

Dreng 1: Er hun på arbejde?

Lille Kiwi medarbejder: Nej ikke i dag.

Dreng 2: Ok, men du holder bare snitterne fra hende.

Dreng 1:  Ja, for hun har allerede en kæreste.(Tydeligvis ingen af dem)

Lille Kiwi Medarbejder: Ja, Ja, det skal jeg nok.


Tak verden det var en sjov tur til Kiwi :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar