søndag den 8. maj 2011

Moderne kunst

Vi er kunstmæcener, eller kun lidt faktisk. For vi er medlemmer af Silkeborg Kunstnerlegat. Som medlem modtager vi hvert år et stykke kunst af årets kunstner. Hvilket betyder at vi faktisk ikke ved hvad vi modtager. Men det er faktisk meget fint, hvis man ikke er fan, kan man jo altid forære det til andre. Ellers kan man gemme det i en skuffe og håber det bliver meget værd.

Men vi hentede altså årets kunstværk i går. Årets kunstner er Søren Benche, også kendt som Papfar. I marts fik jeg en litografi af samme kunstner(den blå), og i går modtog vi så lysestagen.... som jeg må indrømme. Ser ret kedelig ud, når den sådan står der på reolen.



Dog indeholder den en hemmelighed(ud over mit spejlbillede ;). 


Vandmærket er lavet på Silkeborgpapirmuseum, så det her tilhørsforhold til silkeborg. Synes det er meget sjovt, men den bliver nok aldrig min favorit. Så er jeg nok mere til nogen af de andre værker vi har modtager af Julie Nord, Morten Buch og Louise Hindsgavl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar